Korzystając codziennie z laptopa do pracy czy nauki, należy pamiętać, że w każdej chwili praca na urządzeniu może zostać przerwana przez usterkę. Nie zawsze wynika ona z winy użytkownika, dlatego znaczna część osób szuka sposobu na jakiego naprawienie na forach internetowych. Warto jednak pamiętać, że samodzielne naprawienie sprzętu komputerowego może zakończyć się całkowitym uszkodzeniem laptopa. Dlatego bezpieczniej oddać laptopa do serwisu komputerowego, w którym specjalista przeprowadzi pełną diagnostykę urządzenia, znajdzie problem, a następnie go naprawi.
Naprawa sprzętu w serwisie oznacza przeprowadzenie pełnej diagnostyki laptopa. Serwisanci w naszym laboratorium dysponując specjalistycznym sprzętem są w stanie w krótkim czasie znaleźć problem i następnie go rozwiązać. Wykonujemy ponadto bezpłatną diagnostykę laptopów oraz notebooków. W ten sposób za darmo zweryfikować czy naprawa oraz serwis sprzętu będą opłacalne. Na czas naprawy udostępniamy naszym Klientom laptopy zastępcze.
Na czym polega diagnostyka laptopa?
Diagnostyka laptopa opiera się przede wszystkim na sprawdzeniu wszystkich komponentów, jakie mogły ulec uszkodzeniu. Specjalista sprawdza przede wszystkim poprawne działanie matrycy oraz tasiemki sygnałowej matrycy. Usterki tego typu pojawiają się bardzo często, a użytkownik komputera najczęściej widzi przypadkowe kropki na ekranie, czarne pasy czy zupełnie przyciemniony ekran.
Oprócz tego specjalista sprawdza połączenie i poprawne funkcjonowanie karty graficznej, uszkodzenia płyty głównej oraz pamięci RAM, uszkodzenia komponentów BGA.
W przypadku naprawy w serwisie laptop od razu jest rozbierany na części, myty w specjalnej myjce i profesjonalnie osuszany, a dopiero później serwisant jest w stanie ocenić poziom strat i podjąć działania mające na celu przywrócenie sprzętu do pełnej sprawności. W razie konieczności jest też wymieniana klawiatura, aby móc bez problemów korzystać z laptopa.
Diagnostyka opiera się nie tylko na weryfikacji poprawności działania płyty głównej, komponentów BGA, ale również sprawności oprogramowania i obecności wirusów. Podczas diagnostyki instalowany jest ponownie system na komputerze lub laptop jest skanowany pod kątem obecności wirusów, a w przypadku ich wykrycia są one wraz z uszkodzonymi plikami usuwane. Niekiedy pliki zajęte przez wirusa są odzyskiwane i naprawiane tak, aby użytkownik laptopa dalej mógł z nich korzystać.
Podczas diagnostyki laptopa sprawdzana jest też praca baterii. W niektórych notebookach cykle ładowania są naprawdę niskie, co przekłada się na długość działania sprzętu bez ładowarki. Część laptopów jest wyeksploatowana, przez co konieczna jest wymiana akumulatora na nowy, dzięki czemu użytkownik będzie mógł z niego korzystać jeszcze przez wiele lat.
Jakie są najczęstsze usterki w laptopach?
Do jednych z najczęstszych przyczyn złożenia wizyty w serwisie komputerowym są problemy z matrycą. Czarny ekran tuż po włączeniu laptopa, przecinające ekran pasy, niecodzienne kropki lub utrata kolorów może świadczyć o tym, że matryca lub inne jej komponenty wymagają naprawy czy wymiany. Użytkownicy laptopów bardzo często zgłaszają się również do serwisów w momencie, kiedy laptop nie chce się uruchomić pomimo naładowanej baterii. Niekiedy również problemem samym w sobie jest akumulator, przez co laptop stale musi być podłączony do zasilania.
Innym problemem, z którym zgłaszają się osoby z laptopami do serwisu są nierzadko wirusy, trudności związane z otwarciem plików lub zupełne ich usunięcie.
Doświadczeni specjaliści w serwisie komputerowym Nano-Serwis dzięki swojej bogatej wiedzy i doświadczeniu szybko lokalizują problem z laptopem i usuwają usterkę. Wszystkie usługi podlegają gwarancji.